Praha

4. třídy v Praze

V pondělí 12. 10. 2015 navštívili žáci IV. ročníků se svými učiteli v rámci učiva vlastivědy hlavní město Prahu.

Středisko služeb školám mívá vždy perfektně připravené průvodce, i letos jsme byli velmi spokojeni. Cesta autobusem proběhla bez komplikací, prošli jsme skoro všechny nejznámější památky historické Prahy. Děti byly velmi pozorné, výklad sledovaly se zájmem a spoustu informací také samy doplnily, takže hádanky průvodkyň byly pro ně hračkou.

Vydrželi jsme chodit bez zastávky pět hodin, poté jsme se zahřáli teplým obědem, nakoupili suvenýry a jelo se domů. Počasí bylo sice chladné, ale sluníčko nám dodávalo energii.

Pořízené fotografie a zápisky budeme dále využívat při výuce nejen ve vlastivědě.

Zapsala Mg. M. Krupárová.

Je pondělí 12. 10. Šest hodin ráno a my právě nasedáme do autobusu a odjíždíme do Prahy. Čeká nás prohlídka historických památek. Těšíme se, cesta nám rychle ubíhá. Už jsme v Praze. Průvodkyně nás rozdělují do dvou skupinek. Nejdřív jdeme ke Strahovskému klášteru. Pokračujeme k Loretě, kde se dozvídáme pověst, přitom posloucháme kouzelnou melodii zvonkohry. Najednou se před námi objevuje Pražský hrad. Kolem hradní stráže procházíme až na druhé nádvoří. Snažíme se uhodnout název velké kamenné kašny. Následuje prohlídka Katedrály sv. Víta a Vladislavského sálu. Překvapuje nás Zlatá ulička, hlavně malé krčící se domečky, které hlídá věž Daliborka. Vinicemi scházíme dolů do Valdštejnské zahrady. Přes Malou Stranu se dostáváme na Karlův most. Nevíme, na co se máme dívat dřív. Čertovka, Národní divadlo, mostecké věže, sochy. Vítá nás Staroměstské náměstí – náš další cíl. Paní průvodkyně nám ukazuje orloj, poledník a 27 křížů v dlažbě. Hurá, máme rozchod! Nikdo e neztrácí, a tak všichni spěcháme přes Václavské náměstí k autobusu. S bolavýma nohama a spoustou zážitků se vracíme domů.

Eva Fruhwirtová

V pondělí jsme jeli se školou na výlet do Prahy. Sraz jsme měli před 6 hodinou ráno, venku byla ještě tma a na obloze svítily hvězdy. Cesta v autobuse rychle utekla. V Praze jsme navštívili několik památek, například Pražský hrad, Karlův most, chrám sv. Víta, Václavské náměstí, kde je orloj. Nejvíce se mi líbila Zlatá ulička a fotbalový stadion. V Praze se mi líbilo, tak jsme si s maminkou slíbili, že se v létě do Prahy vypravíme společně na několik dní.

Oliver Chylík

Minulý týden jsme byli se školou v Praze. Viděli jsme Hradní stráž na Pražském hradě, věž Daliborku a prošli jsme Zlatou uličku. Došli jsme na Staroměstské náměstí, kde jsme viděli orloj. Nejvíc se mi líbila Valdštejnská zahrada. Ráda bych se do Prahy podívala znovu.

Emma Kolenáčová

V Praze jsem se dozvěděla spoustu zajímavých věcí. Také jsme slyšeli i viděli zvonit orloj na Staroměstské radnici. U radnice byly křížky, které představovali 27 popravených českých pánů. Opodál jsme zkoušeli poledník. Byli jsme na Pražském hradě, který se mi líbil asi ze všeho nejvíc. Také jsme prošli chrám svatého Víta, přešli jsme Karlův most pokrytý asi stovkou soch. Nakonec byl rozchod a mohli jsme si něco koupit. Tohle všechno nám vyprávěla a vysvětlila paní průvodkyně.